måndag 17 augusti 2009

A timeless Classic!

Under den senaste tiden har jag spenderat lite kvalitetstid i vasa med en massa trevligt folk. Festerna har avlöst varandra med jämna mellanrum och bakfyllorna likaså.
Ett nytt ölspel har introducerats och har snabbt blivit en favorit.
Pyramiden kallas detta ökända spel som även fått den vanaste öldrickaren på fall.
Pyramiden går ut på att bluffa, lura, narra och bedra sina motståndare i fördärvet. Exactly my kind of game med andra ord. Paktbildning är icke heller ovanligt i denna ädla sport, som förväntas bli OS-gren inom en snar framtid.

Tisdag. Befinner man sig i Vasa på en Tisdag vet man alltid var kvällen slutar. På Olivers Inn. Här är ölen god. Guinness finns på kran. Partyhumöret högt och dom finsktalande banditerna lyser med sin frånvaro. Festen börjar såklart i Slottet. Slottet är den officiella benämningen på vår lägenhet i Vasa. 156 kvadratmeter pure ungkarlslya. Lägenheten befinner sig på spott-avstånd från Ollis. I LOVE IT!

Anywhom, kvällen är inget jag minns - mycket tack vare öl-spelet - men jag har svaga minnesbilder av ett dirlan-da-tåg runt en polisbil som anlänt till ollis pga för mycket ljud.
Grannarna hade tydligen klagat. FÖR MYCKET LJUD!? Are you serious? Köper man/ hyr man en lägenhet bredvid Ollis kanske man borde räkna med ljud. Inte fan ringer folk som bor bredvid tågrälsen åt VR och klagar på FÖR MYCKET LJUD. Retarded fucks.

Vaknar upp i min soffa med en laptop i knät. Jag missade en efterfest innehållandes nakenbad. Surt. Jag mår illa. Conny kommer över och vi spelar pidro online med varandra. Vi vinner.
Kvällen fortsätter med live-pidro vid Ollis. Micke står i baren. Karv & co kommer förbi. Dom är ut på rövartåg. Masa vill supa sig ordentligt full och dom drar vidare till Hullo Pullo. Namnet säger allt.

Torsdag. Sitter och planterar jordgubbar i Farmville när min öl-tand börjar värka. Glor på min "nya" telefon. Det är Torsdag. Fuck it. Jag ställer till med fest. Efter några samtal så har jag fått ihop en imponerande deltagarlista. ca 20 pers. Inte dåligt på en torsdag. Jag och Conny gaddar ihop oss i ölspelet. Sussu blir vårt första offer. Hon däckar. Don't hate the player, hate the game. Emme försöker spela hard-ball med mig och synar mig. Hon får dricka. Mycket.

Emma har norppat en Gina Tricot- påse full med kläningar. Alla sätter på sig en. Jag fick en S. Osis. Sedan bär det av till Ollis. Vi är ensamma på baren och vi fullkomligt röjer sönder stället. Rasmus utser sig själv till DJ. Hannes kör några mystiska Kamel-moves på danceflooret och Steffe är fullast av oss alla. Jag kommer att ladda upp ett antal videor från kvällen nångång nästa vecka. It's gonna be awesome!








Nu har även Premier League dragit igång och redan efter första omgången har Liverpools tränare släppt en skiva.

2 kommentarer:

  1. kan även meddela att slottet har fått sin första "påminnelse" efter veckans bravader :P

    SvaraRadera
  2. vafan! :D från disponenten eller från nå granne? :)

    SvaraRadera