onsdag 6 januari 2010

Let's get it on!

Jullovet börjar vara avklarat och jag har spenderat största delen av det i Jakobstad - nykter, med undantag för några enstaka missöden. Skolarbeten har traditionsenligt ignorerats och julmaten konsumerats friskt. Vikten ligger på en oförsvarlig nivå och det känns skönt att fotbollsträningarna sparkat igång. Min kropp håller inte med. Jag har träningsvärk. Av episka mått. På tal om episk, så är Avatar en film som inte bör missas.

Nyåret har ju också firats och den här gången vid Karvs. Blev en succé as usual. Vissi dök inte upp. Jag tjänade 3 euro. Vi hade köpt mat för >200€ och jag skötte om bålen. Maken till godare bål hittas inte på denna sida av Söderhavet. Alkoholfri? Javisst!
Det hela började lugnt och fint med middag och öl. Vartefter bålen slank ner och ölen dracks upp urartade festen allt mer. Folk trillade i trappor, slängde ölburkar, strippade i köket och utövade hemska dancemoves på det provisoriska dansgolvet som Karv ställt i ordning för oss vildar.
Tolvslaget är det sista jag kommer ihåg. Ambulans tillkallades. Inte för mig dock. Det är ju inte för intet jag kallas för "Juules - the iron liver". Jag hade slagit vad med Masa om Sture kunde hålla sin gräddkanon i styr ikväll. Han kunde inte. Jag förlorade 5 euro.
Jag vaknade dock upp med en helvetisk huvudvärk.



Imorgon så är det dags för det årliga Lanet(LAN <- www.justfuckinggoogleit.com) och i år hålls det vid Björklunds Casa. Lemonaden, chipsen och hotdoggarna är inhandlade, musen är trimmad, skärmen är putsad och fingrarna är flinkare än aldrig förr. Let's get it on!

Till sist:

With love.

2 kommentarer:

  1. musen trimmad.. du har nog allt under kontroll du juules!!

    SvaraRadera
  2. Du börjar bli rund om magen :(

    SvaraRadera