onsdag 17 februari 2010

Minttu- Kakao

Fastlaskilainen. Förr förknippades fastlagstisdagen med bullar, brasor och knäck. Nu när man njuter av studielivet så är det minttu-kakao, raketspyor och förfrusna fingrar.

Ledig dag. Hurra Hurra! Utvilad och taggad lastar jag pulkan full med öl och drar på mig min halare för att bege mig till skolan där det nalkas ärtsoppa och fastlagsbulle. Ingen verkar vara pigg på att pulka den här tiden så det blir istället Buzz-tävling vid Masas. Vi kokar kakao och spetsar med en skvätt minttu. Det börjar redan synas tendenser till berusning. Hyresvärden ber oss att sänka volymen. Klockan är 14.00. Vi sticker till pulkbacken. Där bjuds det på korv och bullar. Jag, Hannes, Nicke och Ratti blir rekryterade till en tävling. Vi vinner, eftersom inga andra lag ställt upp. Priset blir vodka. Gratis är gott.

Jag får åka med i vinnar-pulkan. Helikoptern Peter. Ack så fager skapelse!
Folk börjar få kalla tår. Jag rekryterar folk till mellanfest. Vi spelar diverse ölspel, äter makaroner och mobbar Masas försök till skägg. Maki börjar bli kanonfull. Hannes tar av sig byxorna.
United har match. Vi sticker till Ollis. Vi ser första halvlek, sen tycker dörrvakten att vi har för mycket ljud. För mycket ljud!? It's a fucking pub! Nåväl, United vinner och alla är nöjda och glada. Vi drar tillbaks till Ollis för att fira segern. Min skoldag börjar 08.15 dagen efter så jag känner att en tidig kväll är att föredra. 03.00 vankar jag hem från pizzerian med en oförsvarlig promillehalt. Det är kallt som fan, så jag springer. Ett tu tre så ligger jag på rygg och glor på himlen. Vad i helvete hände!? Någon förbannad hjälte har dragit ett band över trottoaren. Jag svär över ouppfostrade ungar och hoppar i säng. Någon minut senare är det dags att gå till skolan. Redskapsgymnastik. I love it.

6 kommentarer:

  1. Benitez skägg på Masa ;D


    /Lee

    SvaraRadera
  2. haha.. efter att ha sett dej framför tvskärmen när de sänds fotboll så fick "manU-an" en helt ny innebörd. ja vill kalla det en ny folksjukdom med förödande symtom. tror att dörrvakten försökte förhindra smittspridning helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Du borde skriva oftare, du har ett humoristiskt sätt att skriva på, älskar den här bloggen!:)

    SvaraRadera
  4. MUAHAHA! Det var VI som lade bandet över trottoaren! HELFESTLIGT! Mitt liv skiner!

    SvaraRadera
  5. Jag blir så arg. Ooo så arg jag blir!

    SvaraRadera
  6. Nää, bloggen stannar nog ;)

    SvaraRadera