torsdag 17 september 2009

Château de Olympia

Femte dagen som nykter. Satan vad gott det skulle smaka med öl. Jag har nyss städat mitt rum, tvättat, gjort skoluppgifter. Allt för att slippa tänka på kall öl. Människor kan överraska när de utsätts för extrema förhållanden.

Mitt största test so far har varit tisdagen. För att undvika det ökända tisdagssyndromet stack jag iväg till replot för att vandra med Hannes och 3 andra banditer. Ronja var värst. Tankarna sökte sig ohjälpligt till en speed-påverkad ekorre, eller möjligtvis dendär irriterande fågeljäveln i kalle ankas jul. Vi vandrade, grillade och levde vildmarksliv. Jag gjorde upp eld, efter många misslyckade försök av bl.a. Hannes. När vi var trött på skogen, och skogen var trött på oss, begav vi oss till slottet för att spela sällskapsspel. Jag och Hannes tog hem en förkorssande seger. Allting gott hittills. Inga tankar på alkohol här inte. Flickorna var religiösa och helnykterister.




Maki ringer. Han har ställt till med vinprovning. Första tappningen av Château de Olympia, 2009 skulle avnjutas. Helvete helvete! Jag tar på mig mjukisbyxor för att säkert inte kunna sticka till Ollis senare på kvällen. Vinet då? Enligt Makis egna beräkningar borde alkoholhalten vara på 15 %, jag tvivlar. Jag tar ett glas. Det smakade smaksatt Suomi-viina. Som den viljestarka och principfasta man jag är, slutar det med ett vinglas. Jag går sedan hem för att glo på Manchester Uniteds match. En säker 0-1 seger. Gott så.

Som payback till Makis okristliga och fega försök att få mig att bryta mina principer så publicerar jag en hemsk bild på honom.


Min lillebror spelade landskamp mot Sverige. Stolt? tss.. Vem som hellst kan spela målvakt.

Artikeln om Slottet har publicerats i Vasabladet. Eller Vasabladets bilaga. Här kommer en sneak-peak för alla er sorgliga människor som inte prenumererar.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar