torsdag 24 september 2009

Sunkkentouch

Meningslöst, dumt och ohyggligt tråkigt. Så kan man bäst sammanfatta ett studieliv utan alkohol. 12 dagar utan att få uppleva den sköna goa känslan av gemenskap, värme och tunnelseende. På tal om syn, jag ser sämre än en nyfödd igelkott på mitt vänstra öga. Makis så kallade vin är högst antagligen skurken. Estnisk T-sprit är ju lika harmlös som bob blandsaft om man jämför med Makis djävulsdryck. Snart ser ni väl mig strosa omkring med en monokel, ni vet sådana som baroner har framför etta ögat, och eftersom en monokel är en mycket aristokratisk accessoar, borde ni hädanefter kalla mig Von Juules.

Jag har alltså tillbringat 12 dagar av mitt studieliv på nykterhetens guppiga väg. Vissa speed-bumps har jag dock råkat ut för, t.ex. i Lördags när jag och Hannes skulle ta oss en välförtjänt öl på Ollis. Jag beställde 1 öl ( Oh yes I did ) och fick två! Att lämna en öl finns inte i min bok. Anyhow, Hannes måste sköta om sina DJ-uppgifter och snart fann jag mig inklämd mellan en hop Malax/Oravais/Maxmo- hjältar. Rutiga skjortor, spetsiga boots och prillor större än biljardbollar under läpparna. De sjöng med i alla låtar, även de som de inte kunde texten till. Jag stönade tyst. Dom kunde tydligen hela texten till Black Sabbaths "Paranoid". Det om något kännetecknar en äkta ragger. En hade en ganska komisk tröja föreställandes jesus på ett kors, med texten "Så kan det gå, snickarjävel." En sån förbannad lördagskväll..

Jag har anmält mig till två sitzer nästa vecka. Då är det slut med nykterhetstramset. Vår egen vinproduktion kommer att komma igång så småningom. Casa de Cástlé är arbetsnamnet tills vidare. De slutgiltiga namnförslaget kommer att presenteras efter en omröstning här på bloggen.

United hade match i Söndags. Jävlar vilken match. 4-3 till United. Owen avgjorde i 96:e spelminuten. Jag och Karv kramades och grät av lycka.


Lirade boll med pargas och nagu-pojkarna i måndags. Skojj som fan. Sunkken briljerade.
I brist på fyllehistorier kan jag upplysa er som undrat och funderat på vad en "sunkkentouch" egentligen är.
Här kommer en kort redogörelse: En sunkkentouch är en term inom fotboll som används när bollföraren eller bollmottagaren får bollen för långt ifrån sig. Namnet kommer från den måttligt begåvade spelaren Toni "Sunkken" Sundqvist. En sunkkentouch efterföljs oftast av svordomar av spelaren själv, och muntra tillrop och skratt från med- och motspelare.

Ett exempel:


Vår reseledare Owen har bokat biljetter till Tottenham- Sunderland. Blir bra match. Bättre än senast jag var i London och tvingades se på Chelsea- Man City. Jag kommer att lägga upp en video från vår förra trip med fotbollslaget till London då vi såg Charlton - Burnley. Den e awesome!


Jag avslutar med ett Hannes- citat: Arsenal har re...redu...redu.. Arsenal har kvitterat lite"

Hannes har födelsedagskalas på lördag från klockan 12 i slottet. Ska se om jag klarar mig utan alkohol. Han vill inte ha några presenter, men om ni trugar så är hans favoritblommor vita liljor.

2 kommentarer:

  1. va fan inte hitta jag nån info om sunkkentouch på wikipedia ;)
    annos skön video med både touchen o avslutet :D

    SvaraRadera
  2. har troligtvis blivi borttaget redan :(

    SvaraRadera