söndag 13 september 2009

A new dawn

En ny livsstil. Japp. Jag skall bli en bättre människa. Åtminstone månaden ut. Resten av September kommer ni, mina kära vänner, att få njuta av en nykter, snäll, hälsosam och allmänt trevlig Juules. Till er tvivlare, som tror att jag inte håller mig nykter till tisdagen, säger jag bara som Jesus ( Joh 6:12) "Have faith, or else you will be forsaken and thrown into the sea".

Oh yes. Varav detta beslut? Jag har en hemsk hangover. Jag har inga pengar. Jag börjar bli fet, eller snarare är det min solbränna som bleknar och framhäver underhudsfettet.

Vad har beslutet för konsekvenser för bloggen? Den kommer att bli mörkare, dystrare och mer allvarlig, lite som Harry Potter and the Half Blood Prince. Ni, kära läsare kommer att få konstant uppdatering om hur min avgiftning fortskrider. Jag kommer att hålla mig konstant sysselsatt för att inte tänka på min värkande öltand. Counter-strike, pidro, mysiga hemmakvällar med Micke, skolarbeten, matlagning och friluftsliv står på programmet.

Fördelen med mitt nya liv, förutom dom uppenbara ekonomiska aspekterna, är att jag nu kan uppdatera Er om vad som händer på festerna. Dom smaskigaste detaljerna och dom hetaste skvallren. Förut hade jag vissa problem med att komma ihåg. Not anymore! A new dawn is here!


Lördagen då? Började fint med att Hannes ringer och väcker mig. Han vill att jag ska köpa kalsonger åt honom. Jag köper. 50 euro från Dressman. Skicka Niklas nästa gång. Passar på att handla öl på vägen. Träffar på Saruman. Vet inte vad han heter på riktit. Han jobbar på Ollis. Jag har döpt honom. Nicke och Micke har ställt till med fest. 95 % tjejer. Dom har tydligen "glömt" att bjuda in killar. Those sneaky bastards. Jag sätter mig ner framför datorn med mina öl för att glo på fotboll. Härlig underhållning. City- Arsenal 4-2, Tottenham- United 1-3. I saw my mate, the other day..

Tjejerna är sura på mig. Dom tvingas umgås med Nicke& Micke, eller Tom& Jerry som jag och Hannes kallar dom i smyg. Jag sticker iväg på en inflyttningsfest, möter på Linkken och Jenna, dom har varit på en romantisk bilutflykt till Vasklot.
På festen kör vi igång pyramidspelet och dricker bål. Jag blir som vanligt snuskigt full.


Sedan beger vi oss till Sky. Dyrt som fan. Rätt boring. Conny hittar dit och bjuder mig på lagliga droger. Jävlar vilken hit! Jag vinglar iväg för att röka tobak. Jag röker ju inte? Nu mår jag helvetiskt dåligt. Jag har inga jävla nycklar till slottet. Ringer åt Hannes, Micke och Niklas. Niklas kommer till undsättning. Vi möter på Sturm und Drang på vägen. Dom ser coola ut. Jag kraschlandar på toaletten och spyr som en fransk fontän. Vaknar upp med en baksmälla utan dess like och tänker halvhögt; "I'm never drinkin' again".

Jag skall avsluta med ett citat från vårt kylskåps-poesi. Vet inte vem som är författaren men jag tippar på Micke. Here it comes: "Trevlig trottoar, men liv har ibland nyans" Jag blir fan tårögd.

3 kommentarer:

  1. Haha... :DD Undrar hur läng du klarar de.. en vecka!? :) Snäll som ja e önskar ja dej ändå lycka till!! :)

    SvaraRadera
  2. nykter Wasa by Night nästa vecka, good luck ! ;)

    SvaraRadera
  3. Lycka till me din nya livsstil! Ja håller tummarna för dej! Ser framemot att höra hur det går :)

    SvaraRadera