fredag 11 september 2009

Spot the retard!

Gulisintagningarna är över och alla nya studeranden har hittat sin plats. Jag och Hannes har varit ut på rackartyg, ölen har flödat och Inglorious Basterds har haft premiär. Gott så.

Tisdag. Gulisintagning för de nya peffaniterna. Wunderbart! Vi ska ut och paddla på gymnastiken. Jag smyger ner ett sixpack öl i båten. Kanoten. Whatever. Vädret är vackert och ingen plumsar i. Korvgrillning och diverse lekar står också på programmet. Jag och Lotta försöker rejsa(race) ikapp med Maki. Lönlöst. Maki är för stark, för uthållig och för klipsk. Han svänger sig om då och då för att hånle när vi inte kommer förbi honom. Han utnyttjar vinden, vågorna och strömmarna som en rutinerad sjöbjörn. Jag svär inombords.

Nåväl, tillbaka i vasa så kommer Conny på besök. Conny ska flytta in i slottet. Han får bo i skrubben och diska. I love it! Jag och Conny springer ner till citymarket för att köpa öl. Sen bär det av till Hoviska för att glo på öl-stafetten. Om någon har glömt, eller missat det, så är min klass regerande champions. Woah-woah!

De nya gulisarna är generellt mycket sämre än oss. De spiller, fuskar med pinnen och växlingarna är oerhört långsamma. Tutorerna har mycket att lära ut ännu.


Efter öl-stafetten vill Conny spela öl-spel. Vi singlar slant. Förloraren dricker det utsatta antalet klunkar. Conny förlorar för det mesta. Vi traskar iväg till slottet. Lina hänger med. Jag bryter av min nyckel i låset. Lovely. Jag sjunker ner vid dörren och börjar gråta. Lina tröstar mig. Conny svär åt mig. Micke kommer till undsättning och låser upp dörren. Väl inne kör vi igång med pyramidspelet. Jag funderar på om man vinner eller förlorar om man dricker mest? Sen bär det av till torget. Kläd-sträcket. Sebbe bjuder på 60% - dricka. Jag spyr på hans skor. Skam den som ger sig. Micke fixar in mig till Ollis. Kön är enorm. Bittert för en del :) Kvällen slutar tidigt. 12 o' clock ramlar jag in genom slotts-ingången. Ännu en bra kväll!

Torsdag så. Dags för ännu en gulisintagning. Novia och Sjukis. Dagen börjar med segling. Satans fint väder. Jag glömde att ta med ölen. Fuck! Jag hade väldans roligt iallafall. Jag delar båt med Sonja, Nicke och hopp-i-land-Kalle. Vi varken sjunker eller kör på grund. Allt väl.


Hannes har kommit hem från Helsingfors. Han har öl. Lysande! Vi börjar korka. Vi äter en ungkarls-måltid bestående av knackkorv, broiler, gräddpotatis, potatisbollar och dipp-sås. Hujedamig så gott. En vinflaska dricks upp i rask takt. Nicke roffade åt sig mest. Bastardo!

Vi lunkar iväg till torget för att glo på gulisarna. Hannes kommer på en briljant idé om att hålla en egen punkt för gulisarna. Vi knycker en Crew-skylt och håller troligtvis den bästa punkten i the history of gulis. Erotisk dans är temat. Gulisarna bjuder på mutor och vi ger de flesta lag full poäng. Ett lag fick dock nöja sig med 3p eftersom deras föreställning om erotisk dans var en can-can-verision av Broder Jakob. Sjungen med noll inlevelse. Tråkigare människor har jag inte sett sedan Ingvar Oldsberg var programledare för "På spåret". De hade iallafall vett nog att bjuda oss på en öl.

När vår öl-case är slut så skickar vi Micke "the cripple" Wahlroos till citymarket efter mer öl. Han kommer tillbaka med ett glatt leende. Han har tydligen fått hångla vid kött-disken. Vackert!
Vi yrar omkring på torget och dricker öl i rask takt innan det bär av till Ollis igen. Hannes fixar in mig. Det är lång kö. Surt surt :)

Nicke joinar oss på ollis. Han bjuder på shots. Jag är osmakligt full. Hannes är fullare. Ebba knockar mig på danceflooret. Jag tror det var med flit.
Hannes försöker hångla upp de flesta på stället. Inklusive mig. Jag vägrar. Han lovar att bjuda på ett shot. Jag vägrar fortfarande. Så lätt är jag inte!

Vaknar upp, med en hemsk huvdvärk och ett blått öga, av att Nicke brölar om att han har supit bort sina glasögon. Får höra vad jag har sysslat med på Ollis. Får en omedelbar morkkis. Uscha Uscha!

Ingen har fångat mig på bild så jag måste slänga upp en gammal klassiker från vår gulis. Spot the retard.

2 kommentarer:

  1. inget klagomål till herr lärar-studerande, men det heter sången, och inte sjungen...:P

    SvaraRadera
  2. Men.. Sången var sjungen med noll inlevelse. Förstår du nu då? :)

    SvaraRadera