fredag 2 oktober 2009

Rich, Fancy and Famous

En sån jävla rivstart. Nykterhetens tid är förbi för den här gången. 14 dagar stannade räkningen på. Suck on that, era tvivlare.
Mitt rum har fått en ny look. Jag har inrett en liten mys-hörna. Alla coola kidsen hänger här nuförtiden. Hannes rum är sooo september. Mitt rum är nuet och framtiden. Här spelas den tuffaste musiken, här finns de mjukaste soffkuddarna och de ballaste gardinerna. Det märktes inte minst på festen då allt folk stod i kö för att få komma in och njuta av festen i mitt rum.
Hannes och Jag hade tillbringat eftermiddagen med att blåsa balonger. Vi tävlade. Behöver jag ens säga vem som vann?

Festen urartade som vanligt och vi stack iväg till Ollis. Jag knyckte en Matros-hatt av en beväring. Hoppas verkligen att jag gav tillbaka den. Han lär få svårt att förklara åt Kapteeniluutnanti Kukkosvaaralainen hur han blev bestulen av ett odrägligt fyllo på Olivers Inn.
Träffade min lillebror. Han var om möjligt fullare än mig. Han sluddrade någonting om studentskrivningar. Jag tittade medlidsamt på honom och tog mej en till öl.


Lillebror var full.


So was storebror.

Söndagen tillbringades framför mickes tv och i Dengs bastu för att rehablitera sig inför måndagen.
Linda och Sonja hade ställt till med kräftskiva. Jag fick i mig en kräftstjärt. Domdär jävla kräftorna innehöll inget ätbart. Jag lassade in chicken sallad och rostbröd. Knyckte då och då en kräftstjärt av Linda när hon tittade bort. Temat för kvällen var "Rich, Fancy & Famous" Jag, som personifierar motsatsen, hade ändå lyckats ganska bra med min outfit, och det var nog inte bara en flicka som slängde trånande blickar efter mitt bakåtslick.
Efter kräftisen blev det efterfest vid slottet. En vild sådan. Jag vaknade upp med ett bälte runt halsen. Jag var klädd i en sexig läderjacka, men byxorna var spårlöst försvunna. Vad fan hände?
Hannes berättade att jag bjudit på en strip-show och skrämt iväg efterfestdeltagarna. Lovely.








Onsdag så. Dags för sport-sitz. Eftersom jag inte tyckte att jag hade skämt ut mig tillräckligt så tog jag på mig Lindas gamla gymnastikdräkt. Tajt som en nunnas ringmuskel. Jag måste använda margarin. Det lyckades. Sitzen var skoj. Jag sjöng för full hals och Elli kramade mig. Mycket folk och bra stämning. Ofattbart nog så vann jag inte "bästa outfit". Fuck that shit. Jag hade dedikerat mig själv inför uppgiften. Jag hade tillochmed rakat mina armhålor. Anywhom. Eftersläpp på Ollis. Total blackout. Roligt lär vi ha haft iaf. Axxo hade efterfest för oss killar. Vi rökte vattenpipa. Axxos röda fina pipa hade troligtvis hål i sig, den funkade sisådär. Sunkken hade aldrig rökt förr, han var exalterad. Maki lekte med Axxos ödla och jag var naken. Oskar hade väldans roligt åt mig dan efter.

Nu laddar vi upp inför bastukvällen på lördag. Den lär knappast bli alkoholfri.

Jag kan inte sluta skratta åt denna video.

3 kommentarer: