fredag 9 oktober 2009

V for Victory

Ja, vafan, jag har inget bättre för mig, så jag slänger iväg ett blogginlägg. Jag har köpt fyra osthamburgare till det överkomliga priset av 4 €. Låt vara att dom smakar gammal galosch. Nu är jag mätt som fan, och öltanden värker. Jag har en väldigt lockande 12-pack på kylning som jag lovat att unna mig själv imorgon. Får se om jag klarar frestelsen ikväll..

Bastukvällen då? Linkken kommer till mitt när jag håller på att lira playstation 3 hemma hos mor och far. Min lillebror har fått den till konfirmationspresent. En sån jävla orättvisa. Själv erinerar jag mig att jag fick en svettig silversked med några ingraverade bokstäver på. Yippie- fucking-yey.
Nåväl, vi sticker till Sunkkens för att spela kort med Burkis. Jag öppnar några öl och vi lirar kalsongerna av Bo-Erik som som vanligt blir sist.

Sedan bär det av till Chrisus nya lägenhet där nästa hela fotbollslaget sitter och dricker öl och kollar på fotboll. Owen är full som en Engelsk gruvarbetare på oktoberfest. Pojkarna sitter med sina stryktipset-lappar och tror sig vara experter. Jag har som vanligt den säkraste och mest ekonomiskt vinstgivande lappen. På tal om lappar.. Varför får inte jag tvätta min bil, när lappen har sin renhjord?

Efter matchen blir det så dags för bastu vid stadshotellet. Tränarna har köpt öl åt oss. Massor med öl. Ingen mat dock. Satan!
Springer till korvgörans efter en hamburgare. Smakar bättre än 1-euros cheesburgers iallafall. Vi dricker oss rejält berusade, glor på fotboll, badar bastu och mobbar Kim för hans Skalle-Per-frisyr. Sedan tar vi hissen ner till Melody. Rockar lös med utsökta moves på dancefloor. Tjejerna blir våta, och de andra killarna avundsjuka. What can I say? I'm a born dancer.

Veckan i vasa har inte varit kunskapsmässigt givande precis. Skolan har inte lockat, eller så krockat med annat program (läs: baksmälla/ farmville).

Desto mer supande har det blivit. I tisdags(fucking love thuesdays) blev det såklart ollis. Stjälpte i mig en hel del öl innan jag begav mig till loftet ( Emmelinas och Belles nya crib) för spelkväll. Alias stod på programmet. Lagen delades in skolvis. Jag, Hannes och Maki bildade Team Freedom. Som vanligt en förkrossande seger.

Drog iväg till ollis och blev sjujädra full. Deng bjöd på poppers och hembakat snus. Min favorit-reporter bjöd mig på en öl och lovade mig en dejt. Lovely! Min fylla tilltog. Ramlade in på efterfesten på slottet. Micke hade dragit hem några snygga brudar och satt och åt chicken sallad med dom. Kinda gay. Brudarna drog när salladen tog slut. Golddiggers..

Torsdagen spenderades i tävligens anda. Började med "Vem vill bli miljonär" vid Sussus och Connys. Jag vann mest pengar. Låtsaspengar dock. Fortsatte spelandet på Olivers Inn med en massa spel. Tävlingsandan var hög, Deng var hög, insatserna var höga och vi vann för det mesta. Måste dock erkänna att jag schablade bort segern i en Alias-match. Big time. Sorry. My bad. Ber man om ursäkt måste man bli förlåten. Så de så.
Avslutade kvällen med att spöa Micke och Rasmus i Pro evolution soccer. 3-0 i matcher.
Micke grät.

3 kommentarer:

  1. För det första: Varför köpa öl en dag för tidigt.?? Kan aldrig sluta bra...

    För det andra: "Varför får inte jag tvätta min bil, när lappen har sin renhjord?"
    Jaa.. va ska man säga om din humor, Joel ;)

    För det tredje: "..käka sallad med DOM"
    E du svensk eller.????

    Avslutningsvis... du kan dehär me å blogga, Joel... Alex ShuWho.?... släng dig i väggen.. Aftonbladet nästa.??

    SvaraRadera
  2. jävla modersmålslärare! heter e "dem" ? :)

    SvaraRadera