måndag 8 juni 2009

Dabl- Trabl

Så! Jag skall förgylla er trista sommar med lite kärleksfullt och varmt bloggande.
Först och främst vill jag att ni tar en god titt på min nya "Besökare-räknare". Den är resultatet av flera timmars designande, programmerande, svett och tårar. I ett skede satt jag i äkta hacker-manér med två skärmar och kopierade html-koder från en databas jag egentligen inte har tillgång till. Anywhose, räknaren är fixad och bloggen har genast blivit mycket mer estetiskt tilltalande, som vår bildkonstlärare på peffan skulle ha uttryckt det.

Helgen har förlöpt utan större missöden. Finland gjorde sitt jobb mot Liischtensteine. Gott så.
Karro hade partaj. Jag och Linkken delade en filt i det arktiska klimatet som rådde innomhus. Pammen bjöd på pizza, Karro hade en lång och givande diskussion med sin guldfisk, som hon tydligen förvarade i toalettstolen. Sounded like en massa gurglande to me.
Challe pissade från andra våningen och tankarna sökte sig genast
till American Pie II. Obekräftade uppgifter gör gällande att
Mats fångade ALLT ( och då menar jag ALLT) på film.





Nu har även kortspels-säsongen kommit igång och det var ytterst nära att
jag skulle ha råkat ut för en dabl-trabl igår. Det ädla spelet i fråga är "Vuff Vuff" och kräver sin spelare. Logiskt tänkande, mod, instinkt och trash-talkande är egenskaper som värdesätts högt hos en vuff-vuff-spelare.

Terminologi;

Dogi: En förlust. Man får äran att saka nästa giv.
Trabl: Tre Dogi(förluster) under samma spelomgång.
Dabl-Trabl: Den ultimata förnedringen. Två trabl på raken.

Vill någon lära sig denna nobla och ärofyllda gentlemannasport, kan man ta kontakt med mig, Burkis, Sunkken eller Linkken.

Linkken anser att min alkoholkonsumtion ligger på en oförsvarligt hög nivå, vilket jag strikt förnekar, och han har därför utmanat mig på en nykter vecka. Dum ( och måttligt berusad ) som jag var, antog jag efter hårda förhandlingar utmaningen. Med mina vattentäta argument som; Terassen, VM-Kval i fotboll och tristess fick jag igenom ett förslag som tillåter mig att dricka 4 öl under den inkommande veckan. Max-storleken på ölen är 50 cl.
All annan alkoholkonsumtion är förbjuden, men jag har långt gångna planer på att börja snusa för att simulera berusning och för att demonstrera mot etablissemanget.
Jag kommer att hålla Er, kära bloggläsare uppdaterade om min framgång.


Eftersom den Finska sommaren lever upp till sitt rykte "Kall, men snöfattig" (eller var det "Kort, men snöfattig", Robin?) så ska jag som utlovat presentera 3 filmtips.

1. Untraceable - Lite Saw-ripoff kanske, men hey, gillar ni Saw så gillar ni Untraceable!

2. In Bruges - Eftersom de flesta troligen har missat detta mästerverk så tänker jag tala gott om den. Briljat film med Colin Farrell i huvudrollen. Knäpp en öl, luta dig tillbaka i soffan och njut.

3. Cool Runnings - Denna tidlösa klassiker är en komedi på hög nivå om Jamaicas första bobsleigh-team. Hysteriskt rolig!

Enjoy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar