måndag 29 juni 2009

Grillmat, Baguetter och Porr

Ännu en vecka har passerat av vår vackra sommar. Snuskigt bra väder och härligt kall öl har jag njutit av. Beachsäsongen har kommit igång på allvar och jag är lika otränad som vanligt. Jag försöker kompensera detta på två sätt.

1. Umgås med tjocka personer på beachen. Jimmy anser att han har kraftig benstomme. Bollocks. Han är tjock. Linkken har dock genomskådat mig, och stannar oftast hemma när det vankas strand-aktiviteter. Den jäveln. Som tur är har jag många andra korpulenta herrar att välja mellan.

2. Bli extremt brun. Ingen påpekar att en brun person är fet. Solbränd och fet går inte hand i hand. Det ena utesluter det andra. Så är det bara. The way of life.

När vi låg på stranden i tisdas(?) så hade jag dock oturen att ligga bredvid Sebbe. Inte för att han är extremt brun eller vältränad som fan. Nej, han har gigantiska bröstvårtor. Detta lag jag märke till alldeles för sent. När jag insåg detta var skadan redan skedd. Hans enorma bröstvårta hade skuggat fram ett vitt streck tvärs över min mage.
Hujedamej, jag vågar inte tänka på hur den ser ut när den är styv.

I onsdags tog vi oss en öl på terassen efter Jaro-matchen. En öl blev till två, och ett tu tre så stod vi och drack snaps vid Jimmys lägenhet (Vi har beslutat att kalla lägenheten för "Jimmys" eftersom "Jimmy, Sunas och Joonas kämppä" är för långt. Jimmy tar mest plats i kämppän, hence: Jimmys). Efter snapsandet blev det dags för det lokala diskoteket Melody där vår käre vän Sunkken var DJ. Tommy var lyckosam vid roulettbordet och bjöd oss glad i hågen på drinkar och shots. Kvällen slutade med allsång, fotbollsspelande på torget, och slutligen en imitation av filmen "Death Proof".






På lördag var det så dags för Minibolls-VM i Jakobstad. Vi representerade Spanien. Första matchen klockan 8 - inte 20.00! Jag inledde målskyttet med en elegant och stenhård frispark upp i krysset. Otagbart för målvakten. Publiken Jublade. Fåglarna kvittrade och målgesten blev en legendarisk "Läski-kasa". Vi vann 2-0. Jag knäppte en seger-öl. Speakern informerade alla om att det var strängt förbjudet att konsumera öl på området samt att spela berusad. Jag kände mig lurad. Nåväl, kylväskan med öl fördes till Jimmys och vi fortsatte turneringen. Vi vann gruppen överlägset före ett blekt Portugal. Åkte snöpligt ut i kvartsfinal mot Argentina. Elaka rykten menar att jag och ett par andra inte spelade på toppen av vår förmåga, för att vi var så öl-snåla. Det stämmer inte alls. Men visst smakade det gott med öl efter turneringen.
Finalen mellan England och Portugal förgylldes av en äkta streaker. Bildbevis finns!

Efter turneringen begav vi oss till Jannes för att dricka öl och grilla lite korv. Efter mycket öl och mycket roligt skitsnack begav vi oss in till staden. Fest vid Jimmys! Wohoo! Slap me twice and hand me to mama! Flickorna bjöd på en show jag sent kommer att glömma och musiken ur Sunas Boom-blaster var erotik för örat. Dags för utgång. Melody-kön var längre än Sebbes bröstvårta så vi beslöt oss för att ta en tidig efterfest. Efterfesten bestod av grillmat, baguetter och porr. Urban (hans riktiga namn publiceras ej pga flickvän) viskade i mitt öra och föreslog att vi skulle spela det prestigefyllda spelet "Runka Bulle" med min vitlöksbaguette. Jag vägrade.



All and all en riktigt trevlig sommarvecka!

4 kommentarer:

  1. ahhaha skön blogg juulz!
    / brunzi

    SvaraRadera
  2. naajs,blir det nån fest till helgen?

    SvaraRadera
  3. Har aldrig fått ett sånt hysteriskt skrattanfall av ett blogginlägg.. bra tennar!

    SvaraRadera
  4. Haha! Int veta ja att ja had en kusin som va sådi bra ti skriv blogg. allt ska man få veta :D

    SvaraRadera