tisdag 16 juni 2009

Success!

Jodå! I made it! 7 dagar nykter and counting...
Linkken kan ta sig i brasan. Jag är en ung man i mina bästa år med full kontroll över min alkoholkonsumtion. Jag skulle ljuga om jag skulle säga att det har varit lätt. Nej, det har varit stunder av gråt, elände och smärta. Vid kortspelandet i fredags försökte jag lindra min värkande öl-tand med diverse andra njutningsmedel som kaffe och snus. Huvudvärk och lös mage blev resultatet.

I onsdags försökte jag glo på Finland - Ryssland utan öl. Det slutade med att jag köpte en gammal Sandels från 2001 av Jimmy för typ 7 euro och 5 rävskinn. Maken till god pilsner har jag inte smakat sedan en strandförsäljare trugade på mig en Efes-Pilsen i Turkiet -05.
Anywho, 1 av tillåtna 4 stannade ölometern på! Gott så.

Min frisbee är exeptionell. Jag och Sebbe spenderade kvalitetstid på Sandsunds gräsplan och fick till några monsterkast. Ett kast var så ofantligt snyggt att det troligtvis kommer att sjungas sånger om det i flera årtionden framåt. En dubbelskruv runt två fotbollsmål. Ohyggligt vackert.


Ronaldos eviga flirtande med Madrid har äntligen fått ett slut.£85m cashar vi in.
Tack för alla mål, dribblingar och fina fotbollsstunder du gett oss, Ronaldo. Now, fuck off!
















Minifotbolls- VM närmar sig och vi har kört några träningspass.
Senast i Söndags förlorade De goda med 19-20, efter en huvudlös sidledspassning av Sunkken "Sunkken-touch" Sundqvist. VM drar igång lördagen den 27.6 på västra plan i Jakobstad! Be there or be a square.

Snart är det midsommar. Nästa blogg-inlägg kommer att innehålla dubblet så mycket fyllerhistorier, eftersom dom (de? dem? lärare? jag?) uteblev i detta. I promise!

2 kommentarer: